Elektroterapia

Čo je to elektroliečba?

Je to fyzikálna terapia, ktorá sa využíva prevažne v liečebnej rehabilitácií. Elektroterapia využíva elektrickú energiu na dosiahnutie želaných účinkov na pacienta, akými sú analgetický efekt, zmiernenie opuchu, zvýšenie cirkulácie krvi a tlmí zápalové procesy. Vďaka zvýšenej cirkulácií krvi dokáže telo lepšie aktivovať imunitný systém. Tento efekt je základom pre rýchlejšiu regeneráciu poškodených tkanív.

Ako funguje elektroliečba?

Elektroliečba funguje na princípe stimulácie nervov a svalov práve elektrickou energiou, ktorá môže mať rôzne hodnoty frekvencie. Parametre vykonávanej elektroliečby sa menia v závislosti od danej diagnózy a využití určitého druhu elektroliečby. V rámci elektroliečby aplikujeme rôznu frekvenciu, šírku impulzov a amplitúdu. Správne nastavenie parametrov elektroliečby pozitívne ovplyvňuje hojenie tkanív, znižuje bolesť a stimuluje svalstvo k lepšiemu výkonu.

Indikácie elektroliečby

• bolesti svalov a nervov
  • choroby kĺbov
  • skoliotické držanie tela