Posúdenie stavu pacientky po pôrode

Pôrod znamená pre ženské telo veľmi náročný proces, ktorý so sebou prináša rôzne komplikácie a bolesti. Popôrodnú fyzioterapiu u nás v Klinike ReFit vnímame ako veľmi dôležitú oblasť rehabilitácie a preto je veľmi dôležité, aby boli pacientky pod odborným dohľadom gynekológa, ktorý po ukončení šestonedelia na základe vyšetrenia odporučí ďalšie možnosti liečby.

Fyzioterapia po pôrode

S cielenou rehabilitáciou pacientky po pôrode začíname po uplynutí šestonedelia, kedy sa telo regeneruje na fyzickej aj hormonálno-regulačnej úrovni.

Fyzioterapia je zameraná hlavne na aktiváciu bráničného dýchania, posilnenie svalstva panvového dna, obnovu správnych pohybových vzorov, odstránenie svalovej nerovnováhy a úľavu od bolestí v oblasti driekovej chrbtice, kostrče a panvy. Rovnako v prípade pôrodu cisárskym rezom je veľmi  dôležitá aj manuálna starostlivosť o pooperačnú jazvu. Počas celého rehabilitačného procesu sú pacientky priebežne kontrolované priamo gynekológom.

Fyzicky náročná je pre mamičky aj každodenná starostlivosť o dieťa, čo často krát prechádza do bolestí v hrudnej chrbtici, oblasti medzi lopatkami a krku. Okrem cielenej a účinnej liečby je veľmi dôležitou súčasťou našej rehabilitácie aj edukácia mamičky o správnom a zdravom pohybe pri starostlivosti o dieťa.