Disable Preloader

Bolesť ramenného kĺbu

Bolestivosť ramenného kĺbu

Meranie vnútornej a vonkajšej rotácie ramenného kĺbu.

Meranie rozsahu pohybu v ramennom kĺbe zaraďujeme medzi dynamické testy.

Najčastejším problémom s ktorým sa stretávame pri ramennom kĺbe je bolestivosť pri niektorých pohyboch. U mladých pacientov pokiaľ nejde o úraz je to väčšinou z preťaženia (pracovné alebo športové preťaženie), u starších pacientov je to z dôvodu degeneratívnych zmien svalov alebo samotnej kĺbnej jednotky.

Niektoré bolestivé symptómy vieme pomerne ľahko vyšetriť a určiť tak pôvod ťažkostí, pretože sa prejavujú iba v niektorých pohyboch v konkrétnych stupňoch rozsahu. Uvedieme si pár príkladov.

Bolestivosť:

• Od upaženia do rozpaženia v rozmedzí 0 – 60° - spôsobuje prevažne musculus supraspinatus
  • Od upaženia do rozpaženia v rozmedzí 60 – 120° - spôsobuje prevažne subakromiálny priestor (burza, svaly rotátorovej manžety,)
  • Od upaženia do rozpaženia v rozmedzí nad 120° – spôsobuje prevažne akromioklávikulárne skĺbenie,
  • Obmedzenie vonkajšej a vnútornej rotácie plus rozpaženia – zapríčiňuje vo väčšine prípadov poškodenie samotnej kĺbnej jednotky (úraz, degeneratívna zmena, zamrznuté rameno).

Pomocou HumanTraku vieme určiť presnú dráhu a stupeň, pri ktorom sa prejavujú bolestivé symptómy. Klasická diagnostika fyzioterapeutom v spojení s diagnostickým zariadením HumanTrak vytvára dokonalé prepojenie mysle a techniky.

Pre podrobnejšie informácie týkajúce sa vášho stavu ramenného kĺbu sa môžete objednať prostredníctvom FB, Instagram alebo na našej webovej stránky www.klinikarefit.sk